SoftApp voegt twee unieke applicaties toe aan haar hosted dienst The Voice of O365, waardoor Skype for Business in combinatie met Microsoft Office 365 verrijkt wordt. Het gaat om een Automatische Receptioniste en Contact Migrator-applicaties waarmee niet alleen klantgemak maar ook de bereikbaarheid van een onderneming bevorderd wordt.
Met de ontwikkelde Automatische Receptioniste-software, onder andere voorzien van Voice Response & ACD-functionaliteit, worden binnenkomende gesprekken op het algemene nummer efficiënt beantwoord. Beantwoording vindt plaats op het eerste belsignaal. De software heet de beller welkom en verbindt de beller met een toestel- of groepsnummer. Bij geen beantwoording, of bij bezet signalering, wordt de beller in de wacht gezet op volgorde van binnenkomst, voorzien van muziek in de wacht en/of positiemelding. Na een vastgestelde periode krijgt de beller een keuzemenu waarmee de beller op basis van selfservice een bepaalde afdeling kan benaderen. In de avond, weekend of feestdagen kunnen andere routeringmenu’s van toepassing zijn.
De Contact Migrator voor Skype for Business (eigen ontwikkeling) assisteert de Office 365-gebruiker met het overzetten van de aangemaakte contact gegevens (buddylist) wanneer zij van een ‘basic’ Skype for Business-client migreert naar een Enterprise Voice (‘full’) client. Met behulp van de Contact Migrator voor Skype for Business kan de gebruiker op eenvoudige wijze haar Lync 2010-, Lync 2013- en/of Office 365-contacten migreren (import, export).
“Met de toevoeging van bovengenoemde applicaties komt het aantal extra te vermarkten diensten van The Voice of O365 op zeven”, zegt Jeroen André de la Porte, CEO SoftApp-distribution. “Dit biedt extra en unieke kansen voor ons partnerkanaal en haar klanten.”